Moeiteloos klanten creëren voor coaches

Gepubliceerd op 19 december 2018 om 22:57

Het grootste probleem van coaches.

Het grootste probleem van coaches is dat ze denken met hun expertise te kunnen slagen als coach. Maar coachen is maar 50% van het geheel. De andere 50% zal bepalen of je daadwerkelijk een succesvol coachingspraktijk zal hebben. Die andere 50% bestaat uit het creëren van klanten.

Vele coaches die ik heb ontmoet verafschuwen de commerciële kant en alles wat hier bij hoort. Dit komt voornamelijk door onwetendheid en slechte voorbeelden. Wie wil er nu uitzien als een gelikte beer die andere een product of dienst door de strot heen duwt? De reden van dit schrijven is te laten zien dat je deze kant ook kunt liefhebben zonder de gelikte beer uit te hangen. Verkopen bestaat niet uit het overtuigen van jouw diensten en slimme marketingtrucjes.
Ik laat je daarom zien hoe klanten zichzelf overtuigen om met jou samen te werken.

Hoe kun je coachen zonder te verkopen

Ik geef mijn potentiële klanten altijd een proefsessie van twee uur en alles wat ik doe om klanten te creëren is ze een coachingssessie te geven die ze nooit meer zullen vergeten. Hierdoor krijg ik meestal de vraag of ik ze verder kan coachen. Eigenlijk is mijn businesskant bijna hetzelfde als mijn coachingskant. Ben totaal niet bezig met overtuigen en een dienst te verkopen. Mijn insteek is om interessante en leuke mensen te ontmoeten. Mijn intentie is het bouwen van relaties, het inspireren van dromen en onderzoeken wat mensen over hebben voor hun dromen. Je krijgt veel inspiratie en zelfverzekerdheid om op een organische manier klanten te creëren zonder te verkopen.

Direct resultaat met de vrije coaching sessie

De vrije coachingssessie heeft als doel je direct resultaat te geven. Zie de sessie als een soort verbouwingsprogramma zoals VT wonen. De sessie zal je uitdagen, geeft openheid, zekerheid en het is veel meer dan alleen klanten creëren. Het gaat meer waarde creëren, voldoening opleveren voor jou en je klanten. Je krijgt geen magic bullets. Je moet wel de insteek hebben het beste uit jezelf te willen halen om je klanten een betere service te kunnen geven. Waarom zou je dit niet doen?

Mond tot mond reclame is de beste reclame

Jouw nieuwe klanten kunnen ontstaan door ze een ervaring te geven die ze graag willen doorvertellen. Dit is bijvoorbeeld ook wat je in het dagelijkse leven doet als je iets hebt gekocht waar je zeer tevreden over bent. Ik leer je direct hoe je een impact kunt maken op nieuwe klanten waardoor ze ambassadeurs van je gaan worden.

Stappenplan 

  1. Vraag één keer per dag hulp. (doe dit 10 werkdagen)
  2. Bel iemand op die je goed kent (familie, je netwerk, huidige klanten of uit je innercircle) (Geen mail, app of andere sociale media)
  3. Vertel ze dat je met een experiment bezig bent die je als cadeau wilt geven (coachingssessie)
  4. Vraag hen 'wie ze kennen' ( bijvoorbeeld iemand waarvan ze geloven dat ze veel baat kunnen hebben met dit experiment/jouw expertise)
  5. Leg uit aan hen welke ervaring ze kunnen verwachten in de coachingssessie. (verkoop de ervaring, niet het concept)
  6. Vraag hen (jouw innercircle) of ze jouw mail of telefoonnummer door willen geven. 
  7. Als ondersteuning kun je een begeleidend bericht meegeven zodat ze dit kunnen mailen aan die persoon.

Mensen zijn altijd bereid je te helpen als je erom vraagt. 

Neem een aantal basisregels in acht

  • Haal je focus af van het eindresultaat
  • Zet je eigen verlangens op de boekenplank tijdens gesprekken
  • Denk nooit dat je weet wat anderen zullen zeggen
  • Ga elk gesprek aan met een servicepet op i.p.v. dat je iets komt halen
  • Leef in het nu (alleen vandaag telt)

Dit zijn je eerste stappen op weg naar het creëren van nieuwe klanten.

Stap 2 zijn de gesprekken en daar ga ik je mee helpen in een vrije sessie.

Voorwaarden voor een vrije sessie

Om in aanmerking te komen voor een vrije sessie verwacht ik de volgende mindset

  1. Je hebt een open houding en bent actie georiënteerd 
  2. Je bent toegewijd om het beste uit jezelf en de klant te halen
  3. Je wilt graag leren en dit omzetten in actie
  4. Je neemt de verantwoordelijkheid voor je eigen resultaten
  5. Je hebt skype of messenger om online elkaar te kunnen ontmoeten. 

De sessie is een wake up call voor coaches. Als je echt een impact wilt maken en beter betalende klanten wilt dan is het tijd om achter je computer en sociale media vandaan te komen. Leer te verbinden met echte mensen en je conversaties te optimaliseren.

Voor wie?

Coaches, consultants en trainers;

  • die moeite hebben met de oude en gelikte manier van verkopen
  • die niet willen leuren met hun diensten
  • die soms angst hebben om hogere prijzen te vragen
  • die een verschil willen maken in de wereld maar wel een goed inkomen willen hebben

Ik nodig je uit om een stap naar voren te zetten met toewijding zodat je toekomst als dienstverlenende coach verzekerd is. 

Vrije sessie

Het is niet de bedoeling je iets gratis te geven om je daarna te lokken met een programma. Maar ik zit ook niet te wachten op degene die hoppen van de ene naar de andere gratis sessie. In de vrije sessie zoek ik naar een match en als we samen een connectie hebben dan kunnen we besluiten om met elkaar te gaan samenwerken. Vaak hanteer ik een proefperiode om daarna te zien of we met elkaar doorgaan. Jij en ik zijn er namelijk niet bij gebaat om geen resultaat te hebben. Jouw resultaat is mijn visitekaartje. Zie mijn linkedin profiel voor aanbevelingen.


 »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.