Succes en weer verliezen

Gepubliceerd op 25 februari 2019 om 11:27

Doelen zijn geen plek waar je naar toe gaat, maar een plaats waar je vandaan vertrekt

De grootste vraag in het voetbalweekend is vaak; waarom kan Feyenoord, o.a., wel tegen de grote clubs goed spelen en tegen de kleine zo belabberd.

Het denken zit in de weg.

Mensen die succes hebben zijn ook vaak bang om het weer te verliezen. En daar begint het gevecht met het denken. In plaats daarvan kun je beter herleiden waar het succes vandaan komt. Dit begint niet met de resultaten maar met de reis die je hebt afgelegd om die resultaten te behalen.

In deze reis zitten vaak; het falen, slechte mindset, pijn van het verliezen, slecht zelfbeeld, etc.

De meeste klanten komen naar mij om meer omzet te behalen, meer klanten te creëren, hun doelstellingen behalen, een strategie voor persoonlijk en zakelijk succes, een effectieve manier om je tijd goed in te delen. (life-time management)

Ze willen altijd ergens naar toe, van A naar B om het succes vast te houden. Vrij logisch vanuit het denken.

Doelen zijn geen plek waar je naar toe gaat, maar een plaats waar je vandaan vertrekt.

Wat ik heb geleerd en nog steeds leer is terug te kijken naar situaties in mijn leven. Jouw levenservaringen zijn een hele grote schatkist vol met juwelen. We zijn zo gewend om slechte situaties slecht te veroordelen terwijl je ze kunt beetpakken en de magie daarvan kunt ontdekken.

Als je bang bent te verliezen zit daar ook direct een andere boodschap of zelfs je gave in. Angst wil je ergens op wijzen en zelf uitdagen. Je krijgt angst omdat daarachter het echte succes schuilt. Helaas duwen we angst vaak weg en daardoor blijft het terugkomen. 

Maak angst je vriend als een kind

Als je alleen maar bezig bent met de goede succesverhalen zul je constant opnieuw moeten beginnen. Het omarmen, liefhebben, vrienden worden met angst zorgt ervoor dat succes naar boven komt. Alsof je een ui pelt om tot de kern van een heerlijke smaak te komen.

De trainingen die ik geef beginnen vaak met zelfonderzoek want als je jezelf niet aan jezelf kunt verkopen sla je een megastap over naar het gewenste succes. Jij bent de bron van alle succes en niet het doel waar je naar toe wilt.

Jij moet dus op de eerste plaats komen.

Weet hoe jij jezelf op de eerste plaats zet en daarna help je je klanten om dit ook te doen.

Daarna kun je gaan werken aan de gewenste zakelijke of persoonlijke doelen.

Nog even over Feyenoord. Neem een paar stappen terug in het verleden om sneller vooruit te komen.

Go slow to go fast

Mariën van Raan

https://www.aaacoaching.nl/21-dagen-businessprogramma-voor-snel-succes


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.