Klanten werven voor ondernemers

Gepubliceerd op 29 april 2019 om 16:19

Dit zijn meer dan veertig ideeën om klanten te werven. Sommige zijn van experts genomen en mijn eigen ervaringen van de laatste twintig jaar. Het gaat er voornamelijk om dat jij geïnspireerd wordt om met nieuwe ideeën te komen voor het aantrekken van nieuwe klanten. Sommige ga je zeker herkennen en doe je waarschijnlijk al. Het gaat natuurlijk om continuïteit van je acties en niet om iets wat je ooit eenmalig hebt gedaan. 

Veel plezier en creativiteit met deze ideeën om klanten te werven. 

  1. Adverteren met een gratis eerste consult/coaching sessie via sociale media.
  2. Content schrijven via sociale media en deze promoten
  3. Seminar aanbieden bij lokale clubs en spreken op ondernemersverenigingen
  4. Iets gratis aanbieden als dank voor referees (aanbevelingen)
  5. Het uitdelen van pennen en andere promomateriaal met bedrijfsnaam op evenementen
  6. Pro-bono werk doen voor goede doelen die verwant zijn aan jouw vakgebied
  7. Zoekmachine optimalisaties voor de website en bezoekers creëer via Google
  8. Houd contact met collega’s die een aanvullend product of dienst bieden en bezorg elkaar werk
  9. Laat oude en nieuwe klanten weten wanneer je een belangrijk project hebt afgerond
  10. Laat oude en nieuwe klanten weten wanneer je een nieuwe dienst aanbiedt
  11. Leg contact met bedrijven die groter zijn dan jij en die projecten naar je kunnen doorschuiven die zij niet kunnen of willen doen
  12. Maak een overzicht van lokale bedrijven die jouw diensten mogelijk nodig hebben
  13. Meld je aan bij de Kamer van Koophandel en doe mee aan hun activiteiten
  14. Neem contact op met mensen met je wie je hebt gewerkt en vraag of ze werk wat zij niet kunnen of willen doen aan jou door te geven
  15. Onderzoek welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer daar
  16. Organiseer een wedstrijd die te maken heeft met jouw diensten
  17. Plaats opmerkingen bij blogs om mensen naar je website te leiden
  18. Schrijf een persbericht over iets dat te maken heeft met jouw diensten en probeer het in een lokale krant of vakblad geplaatst te krijgen
  19. Stuur een artikel naar een blog of artikelen website
  20. Stuur een bericht naar iedereen in je adresboek, je LinkedIn connecties, Twitter volgers en Faceboek vrienden over wat je doet, wie jij helpt en wat je te bieden hebt (en vraag hen om dit ook aan hun netwerk te laten weten)
  21. Stuur een slimme vakantiegroet naar bedrijven waarmee je je werk laat zien
  22. Stuur grappige promotie-artikelen naar potentiële klanten (kalender, spelletjes, poster etc.)
  23. Stuur promotie-artikelen voor je dienst mee met de factuur
  24. Stuur promotionele ansichtkaarten naar potentiële klanten
  25. Verstuur een nieuwsbrief
  26. Vraag je klanten een testimonia te schrijven over je werk
  27. Vraag of je je visitekaartjes of brochures in lokale winkels mag neerleggen
  28. VRAAG tevreden klanten om referees
  29. Wees betrokken in de sociale kringen waarmee je verbonden bent (kerk, school, universiteit)
  30. Zorg dat je familie en vrienden jouw producten en diensten promoten
  31. Zorg dat je op de radio komt
  32. Maak ads op facebook en andere sociale media
  33. Zet advertenties op gratis sites als marktplaats, speurders, marktplaza, gratis.nl etc.
  34. Betrek ondernemers waar je mee samenwerkt of wilt samenwerken bij het promoten van je werk.
  35. Zet je bedrijf op google.com/supportmybusiness
  36. Gebruik je auto als reclame met automagneten/Vista print heeft genoeg promomateriaal. 
  37. Geef een gratis update via je tevreden klanten
  38. Stuur kaartjes naar verjaardagen van je klanten.
  39. Vraag hulp aan je innercircle als je een nieuwe dienst hebt of vertel je resultaten die je hebt behaald in de afgelopen 3 maanden.
  40. Schrijf je casestudy’s uit de praktijk op en deel ze via sociale media.
  41. Beschrijf je levensverhaal, waar je nu staat, welke dieptepunten je hebt ervaren en hoe je hier uit bent geklommen via spreekbeurten en sociale media.
  42. Coach one on one en één potentiële klant tegelijk iedere dag waarbij je kennis maakt en direct je expertise kunt geven waardoor ze jou nooit meer vergeten.
  43. Zie eens naar al je contacten via sociale media en telefoon, stuur ze een artikel waar je potentiële klanten direct gebruik van kunnen maken.
  44. Selecteer 10 familie en kenniscontacten en vraag of je een proefsessie mag uitvoeren om te zien of het aanslaat.

Haal hier tien ideeën uit en maak hier een plan van aanpak van. Haal daarna de beste vijf ideeën die het beste resultaat geven en ga hier mee werken.

Deze ideeën kun je gebruiken om zelf een aantal ideeën te creëren. Het belangrijkste is dat je zelf in de focus komt om te creëren.

Deel deze 40+ ideeën met andere ondernemers zodat je in gesprek komt en vermeld mijn naam.

Mariën van Raan

https://www.linkedin.com/in/marienvanraan/

Voel je vrij om een connectie verzoek te doen via linkedin of neem contact op

https://www.aaacoaching.nl/contact


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.