3 redenen waarom de klant niet met jou niet in zee gaat!!!

3 redenen waarom de klant niet met jou in zee gaat!!!

Je zou denken dat je verkooppraatjes moet leren om je omzet te verdrievoudigen maar dat is BS en hier is waarom!

De afgelopen 22 jaar heb ik honderden mensen getraind om verkooppraatjes uit het raam te gooien. Heb tientallen verkoopmanieren gezien en ze falen bijna allemaal of ze passen niet bij de persoon die zijn product of dienst aan de man wil brengen. 

 

Mijn naam is Mariën van Raan en ik heb een methode ontwikkeld waarbij je zonder de angst voor afwijzing, een nee, of "ik heb geen interesse" of "ik moet er over nadenken excuus" niet meer hoeft te horen.

Er zijn vele redenen waarom een klant niet met jou in zee gaat. Ik belicht er drie.

 

  1. Het werkt niet omdat je te hard probeert om te verkopen of om mensen te overtuigen dat ze iets nodig hebben waarvan ze niet zeker zijn dat ze het nodig hebben. Mensen met een bedrijf die goed zijn in de verkoop, zitten helemaal niet in het 'overtuigende' spel. Goede verkopers hanteren compassie, belichten perspectieven, gebruiken story telling, leiden de klant naar denken in oplossingen en stellen zich op als partner van de klant. Ze zijn bezig om te dienen en resultaten te behalen voor hun klanten.
  2. Het werkt niet omdat de mensen die jou hebben onderwezen vanuit opdringerige, ongezonde, overdreven en manipulatieve tactieken je wijs hebben gemaakt dat closing the deal methode de enige manier is om een overeenkomst te krijgen. De klassieke manieren van verkopen werken namelijk voor 95% niet; niet voor de meeste ondernemers en niet voor de meeste coaches.
  3. Het werkt niet omdat je een slecht beeld hebt van verkopers (de gladde praatjesmakers). Je hebt daarom besloten dat het gewoon niet voor jou is, niet wetend dat er eigenlijk een andere, sociale meer authentieke, empathische manier is om een opdracht te krijgen.
  4. Het werkt zeker niet als jouw eigen belangen, targets, doelstellingen op de voorgrond zijn waardoor de focus op het resultaat van de klant wazig is.

We weten hopelijk allemaal dat het gaat om intensief luisteren, aandacht schenken, goede vragen stellen, toewijding peilen en met de intentie om een goede relatie te bouwen waardoor klanten met jou zaken blijven doen. (je skills)

Een product of dienst aanbieden is zeker belangrijk voor 5% van het proces. Ik heb het niet over normale winkelverkoop (order-pickers) maar over gesprekken met klanten op de korte en lange termijn. (fysiek en digitaal) Daarbij komt ook een bepaalde mindset. De belangrijkste is dat je een dienst wilt verlenen waarbij de klant meer krijgt dan die investeert. (de klant helpen inkopen)

 

Motiveer zoveel mogelijk mensen te krijgen wat ze nodig hebben en jij krijgt alles wat je nodig hebt.

 

Binnen 4 weken lanceer ik een nieuw actief E-BOOK. De methode die ik hanteer is voor bijna iedereen die met verkopen te maken heeft. Het is makkelijk toe te passen in elke niche. Het is voor velen nieuw maar toch ook vertrouwd en is gebaseerd op de intrinsieke motivatie van de klant en die van jou. Het is een mix van hoe dokters, psychologen, dienstverleners en goede verkopers werken. Het is een open methode waarin je je eigen talenten, je persoonlijke overwinningen, storytelling en expertise kunt inpassen.

 

De afgelopen 5 jaar zag ik de omzet van mijn klanten stijgen naar ruim het driedubbele. Van 25% succesratio naar meer dan 75% succesratio. (Je spreekt 10 potentiele klanten en er gaan meer dan 7 met je samenwerken) De gemiddelde ordewaarde is tussen de €500 en €10.000+  per klant.

 

Je kunt je nu aanmelden voor het actieve E-BOOK. De eerste 50 aanmeldingen (early birds) krijgen het voor een minimale investering van €27 ex btw. 23 augustus lanceer ik dit actieve E-BOOK. Daarna zal de prijs verdrievoudigd worden.

Na de aanmelding stuur ik eerst een aantal vragen op en daarna kun je het pas kopen. De vragen betreffen je intrinsieke motivatie. Dit is omdat ik zeker wil zijn dat je het E-BOOK gaat gebruiken en geen geld over de balk smijt. Daarnaast is jouw succes gemakkelijker te voorspellen als je toewijding hebt. Ik speel dus graag op de winnende hand vanuit jouw kracht.

Ik laat je eerlijk weten wanneer je het wel of niet kunt kopen. 

 

STAPPENPLAN

 

Stap 1 Meld je aan via deze link naar het E-book formulier

Stap 2 Hou je mail in de gaten voor de vragen

Stap 3 Hou je mail in de gaten of je WEL OF NIET geselecteerd bent

Stap 4 Via een betaallink kun je het E-BOOK kopen voor €27 ex btw. (€32,67 incl btw)

Stap 5 Na betaling ontvang je de factuur.

Bonus

Als je je hebt aangemeld, krijg je een zoom masterclass waarbij je 10 stappen krijgt op weg naar een succesvolle samenwerking met je potentiele klant. (t.w.v. €147 euro ) Deze wordt op 30 augustus 2021 gegeven tussen 9:00 en 10:30.

 

Mariën van Raan


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.